Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna jest publiczną placówką oświatową działającą od 1 września 1980. Organem prowadzącym jest Powiat Kielecki, a organem sprawującym nadzór pedagogiczny - Kuratorium Oświaty w Kielcach. Celem naszej działalności jest udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców związanej z wychowywaniem i kształceniem oraz pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu. Zatrudniamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę psychologów, pedagogów i logopedów. Zapewniamy efektywne metody pracy oraz przydatne dla wszystkich materiały.

Na naszej stronie prezentujemy zasięg świadczonych przez nas usług, opis działalności diagnostycznej, terapeutycznej, doradczej, mediacyjnej, psychoedukacyjnej. Proponujemy Państwu szeroką działalność profilaktyczną, konsultacje oraz działalność informacyjno – szkoleniową. Przedstawimy również sylwetki pracowników poradni oraz ciekawe pomysły i formy pracy. Mamy nadzieję, że te informacje pozwolą Państwu bliżej poznać funkcjonowanie naszej placówki.

Serdecznie zapraszam do korzystania z naszych usług.

Dyrektor Poradni
mgr Marta Nowak

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku jest jedną z trzech poradni psychologiczno- pedagogicznych funkcjonujących w powiecie kieleckim.

Działalnością naszą obejmujemy rejon 5 gmin, które prezentujemy na mapie:

  • Miasto i Gmina Chmielnik
  • Miasto i Gmina Daleszyce
  • Miasto i Gmina Morawica
  • Miasto i Gmina Pierzchnica
  • Gmina Raków

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
Na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) MEiN ustalił następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022::

  1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
  2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
  3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
  4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
  5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
  6. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.